vrijdag 1 juni 2012

BMX-taart, een slagroomtaart en Blue Velvet

Morgen is onze Lars jarig. Hij is een fanatieke BMX-er en heeft ook (alvast) een BMX voor z'n verjaardag gekregen. Natuurlijk hoort daar dan een bijpassende taart bij!
Gevuld met bananenmousse en slagroom met stukjes banaan. Afgesmeerd met..........jawel, botercrême met bananensmaak. Tja, Lars wilde érg graag een bananentaart........


Ook had Lars gevraagd of ik ook Blue Velvet kon maken ipv Red Velvet. Tja, kan het allicht proberen! Het beslag zag er nog leuk blauw uit, maar eenmaal uit de oven waren de cakejes veranderd in een gifkleurig soort groen:) Maar ach, de smaak is er niet minder om!!!


Verder nog een slagroomtaart voor iemand die mijn taarten zo mooi vond maar wilde weten of ik ook 'gewone' taarten maakte:) Ik wilde best weer eens een slagroomtaart maken hoor, vroeger (lees: zo'n jaar of 10-15 geleden) maakte ik ze vaak voor onze verjaardagen. De chocoladeschilfers zijn via een lekker uitgebreid geklungel zelf gemaakt, want ja hoor, de vlokken waren op:) Eerst heb ik chocolade gesmolten, dat uitgesmeerd op een stuk bakpapier, in de vriezer hard laten worden en daarna kon ik het zo verkruimelen tot kleine stukjes. 
Gevuld met aardbeienjam, banketbakkersroom en slagroom met aardbeien.


groetjes Wilma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten